بهره برداری از کارخانه فلوئوریت و خط دو کارخانه پودر میکرونیزه بنتونیت

بهره برداری از کارخانه فلوئوریت

بهره برداری از کارخانه فلوئوریت

 

        به گزارش روابط عمومی شرکت تامیدکو، در راستای توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران محترم شرکت تامیدکو با برنامه ریزی های صورت گرفته در تاریخ 30/03/1403 و در آستانه عید سعید غدیر خم دو طرح از مجموع طرح های در دست اجرای تامیدکو در شرکت های تابعه به بهره برداری رسیدند.

این دو طرح ایجاد کارخانه فلوئوریت با ظرفیت 18.000 تن در سال و خط دو کارخانه پودر میکرونیزه بنتونیت در مجتمع فردوس شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین بودند که با حضور جناب آقای دکتر پورمند مدیر عامل محترم هلدینگ میدکو، جناب آقای دکتر رمزی مدیر عامل محترم شرکت تامیدکو و جناب آقای دکتر کریمیان مدیر عامل محترم شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین، راه اندازی و به بهره برداری رسیدند.

لازم به ذکر است، فلوئوریت ماده معدنی با ارزشی است که در صنایع فولاد، کاشی و سرامیک، اپتیک، لیزر و … کاربرد داشته و ارزش افزوده بالایی دارد و از جمله اقلامی است که در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد. همچنین با توجه به نیاز داخلی و خارجی به محصول پودر بنتونیت، طرح توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه پودر بنتونیت در مجتمع فردوس اجرا و راه اندازی گردید تا سهم بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی به خود اختصاص دهد.

جناب آقای دکتر رمزی اظهار امیدواری کردند که بتوانند با راه اندازی سایر طرحهای در دست اجرا و اعلام این خبر خوب که حداقل 2 طرح دیگر تا پایان سال جاری در سایر شرکتهای تابعه تامیدکو به بهره برداری خواهند رسید و موجب افزایش سرمایه سهامداران محترم به میزان قابل توجه ای می شود. ایشان اظهار داشتند که حدود 100 میلیارد تومانی برای دو طرح فلوئوریت و توسعه پودر بنتونیت که به بهره برداری رسیدند سرمایه گذاری صورت گرفته است و برای دو طرحی که تا پایان سال در زمینه فرآوری مواد کشاورزی و گردشگری راه اندازی خواهند شد حدود 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و انشا… این روند سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، فرآوری مواد کشاورزی، گردشگری، بازار سرمایه، معدن و … در قالب طرحهای در دست اجرا ادامه خواهد داشت.

مشاهده همه اخبار